Våra lokaler är perfekta för dig som söker utrymmen för
bröllop,kalas,teater,konsert,marknader,kurser, möten med mera.

Vi har utrymmen för stora som små evenemang och allt du behöver för ett lyckat evenemang!

När du hyr ett utrymme hos oss, ingår följande  ​(all inclusive)
El, vatten och avfallshantering samt inventarier i utrymmet, (ej ljus/ljudanläggning i sal). 
För mer information om vad som ingår och villkor hittar man nere på denna sida under bra att veta.  

Vuf-Lokalen

Ägare: Vörå uf
Adress: Bergbyvägen 15. 66600 Vörå.
Storlek: ca 800 m2.
Max antal personer som får vistas i lokalen: 454 personer.


Hyra för lokal: Festsal, servering, kök.  (all inclusive)

  • 50€/h sommartid
  • 1 dag sommartid 240€ – Vintertid 420€
  • 2 dagar sommartid 360€ - Vinter tid 540€
  • 3 dagar sommartid 480€ - Vintertid 660€
  • 4 dagar sommartid 600€ – Vintertid 780€
  • En vecka 840€ - Vintertid 1020€

Vintertid inkluderar värmen på "fest" dagen. Tilläggsvärme per dag kan köpas till September-Maj 100€/dag 

Utrymmen är grundstädade. Arrangören står själv för städning efter evenemang.
*Inventarier ingår i hyran. *(mer info under bra att veta eller ta kontakt)

Hyra för endast servering och kök i lokal (all inclusive)

  • 30€/h
  • 1 dag 100€
  • 2 dagar 180€ 
  • 3 dagar 220€ 
  • 4 dagar 260€ 

Värmetillägg tillkommer September-Maj 50€/dag. 

Utrymmet är möblerat för 100 personer.  
*Inventarier i utrymmen ingår i hyran. *(mer info under bra att veta) 

Utrymmen är grundstädade. Arrangören står själv för städning efter evenemang. 
(mer info under bra att veta eller ta kontakt) 

Hyra för endast kök

  • 30€/h (serveringskuvert ingår ej)
  • 100€/dag (serveringskuvert ingår ej)

Utrymmen är grundstädade. Arrangören står själv för städning efter evenemang.
(mer info under bra att veta eller ta kontakt)

Hyra för Miniuf-klubbrum 

  • 20€/h
  • 1 dag 80€
  • 2 dagar 150€ 
  • 3 dagar 180€ 
  • 4 dagar 200€ 

Max antal personer som får vistas i utrymmet: 50 pers.  

Kan ej hyras tisdagar och fredagar p.g.a. ungdomsöppet

Utrymmen är grundstädade. Arrangören står själv för städning efter evenemang. 
(mer info under bra att veta eller ta kontakt) 

 

Rejpelt Paviljong (storberget)

Ägare: Vörå uf
Adress: Rejpeltvägen 341, 66600 Vörå.
Storlek: ca 44m2 + 284m2
Max antal personer som får vistas i lokal: 314 personer.

Övrigt: (servering), stort dansgolv, publik yta på ca 328m2. Vatten finns ej i utrymmet.
Dam och herr WC samt kök och kiosk finns på området och kan hyras skilt av
Rejpelt hembygdsförening.

Hyra för Paviljong (endast sommar): 100€ + wc avgift till Rejpelt hembygdsförening. Reserverad två dagar före och en dag efter tillställning . Inventarier ingår INTE. Kan hyras, men skall transporteras från uf lokalen i centrum.
OBS! Finns ej tillgång till vatten eller el i paviljongen.

 

Övriga tjänster

Om föreningen sköter om kaffe serveringen i lokalen

  • Kaffeservering vid tillställning: 100€ (arrangören köper hem råvaror själv)
  • Pris per person: Kaffe/te/saft  med, Småbröd 3,50€ eller Bulle 4,50€ eller Tårta 6,50€ eller smörgås från 6,00€ Arrangören bekräftar antal senast 4 dagar före. Föreningen köper råvaror och fakturerar enligt bekräftat antal.

 

Inventarier som kan hyras 

BORD/STOLAR 

  • Plaststol 3,00€/st (grå plaststol med metallstomme samt radfäste)
  • Trä bänkar 5,00€/st (ej ryggstöd, Längd: 250cm)
  • Bord, långa 8,00€/st (Längd: 250cm och 300cm Bredd: 75 cm, med vikben)

SERVERING/KÖK-UTRUSTNING

  • Serverings Kuvert 4,00€/st
    (Innehåller: fat, djuptallrik, dessertskål, glas, vinglas, kaffekopp + fat, assiett + bestick)
  • Vinglas 0,40€/st
  • Champagneglas 0,40€/st
  • Glas 0,30€/st
  • Bestick 0,15€/st (knivar eller gafflar eller skedar) 
  • Dessert/kaffesked 0,10€/st
  • Fat eller djupfat 0,50€/st
  • Dessertskål 0,30€/st 
  • Assiett 0,30€/st 
  • Kaffekopp + fat 0,70€/st
  • Kaffeservis 1,00€/st (innehåller: Kopp,fat,assiett,kaffesked) 
  • Karaff 0,50€/st (Glasflaska med kork) 
     
  • Kaffebryggare Melitta 10,00€
    (5l porslinsbehållare med värmeplatta. Tillkommer extra kostnad för filter)
  • Kaffebryggare moccamaster 10,00€
    (1,25l, filter medföljer ej) 
  • Kaffepanna rostfri 2,00€/st
  • Termos 1,5-3l 2,00€/st 
  • Termos tank 10l 10,00€/st  (coffee queen)
  • GN-kärl rostfritt 1,00€/st (1/1) 
  • Värmebad 8,00€/st (Bordsmodell med värmeplatta 0€ eller brännpasta 2,00€/st) 
  • Buffévagn varm 2x3 + kall 2x3 15€/st (vagn på hjul) 
  • Grill i rostfritt med gas 50,00€ , utan gas 25,00€

LJUS/LJUD

  • Strålkastare 3,00€/st
  • Rökmaskin 20,00€ (medföljer rökvätska)
  • Ljudanläggning med mp3, bluetooth, USB 50,00€ (2 x högtalare + förstärkare med 6 kanaler)
  • Mikrofoner XLR inkl.kabel 5,00€/st
  • Headset  

TÄLT/ÖVRIGT

  • Pop up tält 3x3 meter 15€ 
  • Tält 5x10 meter 60€/1dag +20€/ per dag
  • Bardiskar 20€/st (Längd: 250cm)
  • Staket i trä 5€/st (Längd: ? Höjd: ?)  
  • Teaterkläder och kostymer och rekvisita från 0,50€
  • Läktare i 8 nivåer för 144 personer 200€ (ingår ej stolar) 
    Vid hyrning av festsal för konsert och dylikt kan läktaren hyras till. 

BRA ATT VETA

Ett avtal/hyreskontrakt enligt överenskommelse skall skrivas under av bägge parterna.

Åldersgräns för hyrning av utrymme är 18 år.  Under 18 år bör ha en myndig person som är ansvarig. Den ansvarige godkänner och undertecknar avtalet och ser till att avtalet följs. 

Vintertid tillkommer värmetillägg per dag 50€ i serveringen och aulan (gäller ej Miniuf-klubbrum)
Vid hyrning av hela lokalen, ingår värmen på festdagen i salen. Tilläggsvärme 50€/dag om man vill ha det. 

Lokalens servering är färdig möblerad för 100 pers. Finns stationär ljudanläggning till förfogande i utrymmet.

Kostnadsfri tillgång till wifi i lokalen. 

Transportkostnad 0,50€/km.

Lokalens stationära ljudanläggning i salen ingår inte i lokalhyran. Kan hyras skilt.
Pris: 250€ (kräver kunnig person som ansvara över systemet)

Arrangören står själv för utsmyckning och tillställning av utrymmen samt städning efter. (Utrymmen skall vara i skick som vid mottagandet) 

Lokalens utrymmen är grundstädade. Städredskap ingår. 

Städning efter evenemang kan köpas skilt. Pris från 300€ (Beroende på evenemang) 

Vid fest tillställningar ansöker arrangören själv om tillåtelse av polismyndigheten och räddningsverket om så behövs. Lokalerna är godkända av myndigheterna och försäkrade.

El, vatten och avfallshantering samt inventarier som bord, stolar, kärl  
ingår i lokalhyran = (all inclusive).

Vid eventuella skador skall hyresgästen ersätta dessa. Ersättning för skador bestäms av föreningens styrelse.

Kaffe/te, saft och andra råvaror ingår inte i lokal hyran.

Servetter/dukar eller engångsprodukter ingår ej i utrymmes hyran (undantag för små grupper upp till 30 Pers).

Sanitära utrymmen: Herr wc, dam wc, inva wc med skötrum.